در این مقاله از دید علمی به خودارضایی در کودکان می پردازیم و اینکه آیا باید در مورد این مسائل با همسرمان راحت باشیم؟

قبل از ادامه مقاله باید بگویم که این مقاله صرفا نظریات علمی است که بر اثر تحقیقات دقیق انجام گرفته است. به هیچ وجه در این مقاله ملاحظات فرهنگی و دینی در نظر گرفته نشده است بلکه صرفا این مسئله از نگاه علم نوشته شده است. از آن جایی که مردم ما اعتقادات مذهبی دارند و ما هم داریم، باید از متخصصان دینی هم سوالات مان را بکنیم. این مقاله صرفا علمی است.

خودارضایی می تواند ارگاسم بهتر را به من یاد بدهد؟

نویسنده اعتقاد دارد که زن ها برای لذت بردن از سکس با خودشان و با شریک شان باید بدن خود را خوب بشناسند. زنان باید با بدن خود راحت باشند تا بتوانند لذت ببرند. متاسفانه زنان را مکررا از کشف و کنجکاوی راجع به بدن شان دلسرد می کنند. آنان معمولا نمی دانند که برای لذت بردن از چه محرکی خوششان می آید.

هیچ علت اصلی وجود ندارد برای این که چرا برخی زنان هرگز با شریک جنسی خود ارضا شدن را تجربه نمی کنند. قبل از اینکه با شریک تان رابطه داشته باشید باید بدانید که از چه چیزی لذت می برید و این گونه می توانید به او هم بیاموزید.

اولین آموزه نویسنده مقاله این است که راحت باشید و کنجکاوی و کشف نسبت به بدن خود را آغاز کنید. تصور نکنید که ارضا شدن یک هدف است. اولین چیزی که مهم است این هست که بدن خود را بهتر بشناسید. سپس می توانید از محرک های مختلف برای نواحی مختلف بدن خود استفاده کنید. اینکه از چه چیزی بیشتر لذت می برید. و در نهایت به این برسید که چگونه ارضا شدن بهتری را تجربه می کنید. زنان باید به وسیله آینه بهتر بدن خود را ببینند و بشناسند تا بتوانند لذت بهتری تجربه کنند.

 سعی کنید از کتاب هایی که در کشور راجع به روابط جنسی وجود دارد استفاده کنید. ما در این قسمت تبلیغ کتاب متخصصان ایرانی را نمی کنیم ولی ممکن است در معرفی کتاب، بعدا معرفی کنیم ولی شما می توانید از کتاب های افراد معروف در این زمینه استفاده کنید یا مثلا از ترجمه کتاب های مسترز و جانسون که بنیانگذار سکسولوژی بودند، استفاده کنید. این کتاب ها کمک می کنند تا به پاسخ سوالات ریزتر خود برسید.

این که کودک نوپا خودش را لمس می کند طبیعی است؟

بله. طبیعی است و حتی برخی تحقیقات نشان می دهند که کودکان در رحم مادر هم به بدن شان دست می زنند. اتفاقا اگر کودک شما کنجکاوی جنسی ندارد، طبیعی نیست. و سوال این است که چگونه به کودک دو ساله یاد بدهیم که دست زدن به خودش طبیعی و رفتاری سالم است؟ ولی فقط باید یاد بگیرد که این کار را خصوصی انجام دهد.

درک محیط خصوصی برای کودک نوپا دشوار است. و شما نباید انتظار داشته باشید که درک کند. معمولا بین چهار تا شش سال محیط خصوصی را درک می کنند. ولی شما می توانید اطمینان پیدا کنید که او مفهوم را درک کرده است یا نه؟

مثلا وقتی در کتابخانه، پارک یا مرکز خرید هستید و کودک شما به بدن و اندام تناسلی خود دست می زند شما می توانید آرام به او بگویید:" این کار را فقط می توانیم در خانه انجام دهیم"

نباید به او احساس گناه دهید و او را ملامت کنید. این گونه در حین رفتار به او آموخته اید. همان طور که او بینی خود را در جمع نمی گیرد یا در جمع نخ دندان نمی زند این کار را هم باید خصوصی انجام دهد. باید به او بیاموزید که لمس خود در جمع هم عملی خصوصی است. اگر کودک شما وقتی در خانه هستید و برهنه هست خودش را لمس می کند، مشکلی نیست و لازم نیست به او بگویید که فقط در اتاق خودش انجام دهد زیرا این توصیه شما بی ثمر است. او خیلی کودک است و هنوز این را نمی تواند درک کند که چرا باید در اتاقش انجام دهد. در این موارد به خاطر داشته باشید که عمل کودک شما طبیعی و رفتاری سالم است و جای نگرانی نیست و سعی کنید با این کار او راحت باشید و بپذیرید.

زمانی که کودک شما بین چهار تا شش سال سن داشت می توانید به او بگویید که " عزیزم، ما این کار را فقط در اتاق خواب باید انجام دهیم. " قبلا نمی شد به کودک زیر چهار سال این حرف را زد زیرا او خیلی کوچک بود برای درک این موضوع.

و آماده باشید برای سوالات او. در این مرحله شما می توانید کار او را با عملی که در دستشویی انجام می دهیم مقایسه کنید. و بگویید این یکی از کارهایی است که باید در جای خودش و جای خصوصی انجام دهیم. و می توانید بگویید که تو تا حالا دیدی که مامان به خودش دست بزند وقتی در حال یا پذیرایی هست؟ این هم آموزش برای خصوصی کردن رفتار اوست و هم طبیعی کردن این کار برای کودک تا احساس گناه نکند.

در نهایت باید بگویم که این مکالمات و پرسش و پاسخ ها با فرزندتان ادامه دارد. فکر نکنید که کودک شما به زودی درک خواهد کرد. شما باید با سعه صدر بارها تکرار کنید برایش. هرگز روی دست او نزنید وقتی خودش را لمس می کند. این کار پیامی بسیار منفی راجع به بدنش به او می دهد. و ممکن است او در بزرگسالی تاثیرات منفی کار شما را در روابط جنسی خود احساس کند. صبور باشید و انتظار لحظاتی که خجالت زده می شوید را داشته باشید. شما با این مسئله راحت تر خواهید شد.

آیا به همسرم بگویم که خودارضایی می کنم؟

این که می خواهید بگویید یا نه بستگی به خودتان دارد. من شما را تحسین می کنم زمانی که از بدن خود شناخت کافی دارید، نیازهایتان را می شناسید و از آن لذت می برید. برخی افراد زمانی که خیلی مضطرب هستند از شریک شان می خواهند که با آنان سکس کند ولی این ممکن است تاثیرات منفی بر رابطه بگذارد و باعث سطحی از افسردگی شود. در واقع فشار زیادی به رابطه وارد می کند. در این مواقع فرد می تواند به جای سکس خودارضایی کند ولی یادتان باشد که نباید روشی برای تخلیه اضطراب و جایگزینی برای آن باشد مگر اینکه شما واقعا احساس کنید که نیاز جنسی بالایی دارید که بهتر است به جای سکس با شریک و فشار بر او خودارضایی کنید.

چند لحظه ای فکر کنید که او چه پاسخی به این کار خواهد داد؟ آیا احساس بهتری خواهد کرد؟ ممکن است این استنباط برایش ایجاد شود که نمی تواند به خوبی شما را ارضا کند؟ شما می توانید به صورت کلی در مورد این با او صحبت کنید تا نظراتش را بسنجید و اگر متوجه شدید که او با این موضوع راحت است، به او بگویید.

در پایان باید بگویم این عمل کاملا طبیعی و سالم است و می تواند در تنهایی به شما لذت بدهد. قبل از هر عملی لحظاتی به این بیندیشید که این اقدام چه تاثیراتی بر شما دارد. به جای اندیشیدن به کلیشه ها به واقعیات بپردازید و تفکر راجع به خودتان.

   تاریخ ثبت: 1394/10/22     |     تعداد بازدید: 2653 | |
دیدگاه کاربران
همکاران سایت
  • روانپزشک-رواندرمانگر:دکتر محسن حافظی تحصیلات خود را در پزشکی عمومی در سال 1375 و در رشته تخصص اعصاب و روان در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی...
Fatal error: Call to undefined function apache_getenv() in /var/www/vhosts/ravanpezeshkonline.com/httpdocs/APPs/DCMS/DCMSUtils/Statistic/tpro.php on line 32