شکل گیری کمال گرایی در فرزندان

در این مقاله آقای مهدی اسدی ( دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی سلامت ) در ادامه مقاله قبلی به شیوه شکل گیری کمال گرایی در فرزندان پرداخته اند.

کمال گرایی: فرصت یا تهدید؟؟( قسمت اول)

در این مقاله به تعریف کمال گرایی مثبت و منفی و تاثیر آن بر افراد پرداخته است. و در مقاله بعدی هم به تاثیر تفکر والدین بر فرزندان پرداخته می شود.

والدین باید کافی باشند نه کامل

این مقاله توسط خانم الهه رضاییان جمع آوری شده است و نویسنده مقاله زنده یاد دکتر سهامی، استاد مسلم فرزندپروری است. این مقاله اولین بار سال 1389 در هفته نامه سلامت چاپ شده است.

تاثیر ازدواج مجدد بر کودکان و نوجوانان

در این مقاله به بررسی تاثیرات ازدواج مجدد بر کودکان و نوجوانان با توجه به مقتضیات سنی شان می پردازیم.

کودک ما قربانی مزاحمان اینترنتی است یا خودش مزاحم اینترنتی؟

چگونه می توانیم فرزندمان را از مزاحمت اینترنتی دور کنیم؟ آیا فرزند ما یک مزاحم اینترنتی است؟ دنیای مجازی فرزندتان را بشناسید؟

چگونه به سوالات جنسی کودکان پاسخ دهیم؟ بخش دوم

به چه شکل می توانیم به سوالات جنسی کودکان پاسخ دهیم؟ آیا باید حقیقت را بگوییم؟ آیا باید درباره اندام جنسی آن ها با اسامی خاصی صحبت کنیم؟

چگونه به سوالات جنسی کودکان پاسخ دهیم؟ بخش اول

پاسخ به سوالات جنسی کودکان برای والدین ترسناک است. حتی پدر و مادران مطمئن و محکم در زمان پاسخ به سوالات درباره بلوغ و چگونگی به وجود آمدن بچه بی دست و پا می شوند و نگرانند. ولی نباید خانواده از پاسخ دادن اجتناب کنند. خانواده می توانند با پاسخ دادن متناسب با سن کودک به پرورش سالم جنسی کودک کمک کنند. 

نشانه ها و درمان وسواس کودکان

چگونه متوجه وسواس در کودکان شویم؟ چه نشانه هایی دلیل بر وجود وسواس در کودکان است؟ آیا درمانی وجود دارد برای کودکان؟

آیا کودکان هم وسواس دارند؟

همه بچه ها نگرانی و تردید دارند. ولی بچه هایی که وسواس دارند، نمی توانند نگرانی خود را متوقف کنند. این نگرانی ها به طور مکرر آن ها را وادار به رفتارهایی می کند که بارها و بارها تکرار می شود تا از افکار وسواسی خود رهایی یابند.

تاثیر مرگ والدین بر کودکان زیر شش سال

در این مقاله سعی داریم که درباره ی تاثیر مرگ والدین بر کودکان صحبت کنیم. البته در این مقاله به صورت عمومی تاثیر مرگ والد بر کودک بررسی می شود ولی تمرکز اصلی بر تاثیر آن بر کودکان زیر شش سال است.

کیفیت دلبستگی و عوامل موثر بر آن

انواع دلبستگی از نظر کیفیت چگونه طبقه بندی می شوند و تاثیر عوامل مختلف بر کیفیت دلبستگی چیست؟

دلبستگی

دلبستگی  کودک به مراقبش نقش تاثیرگذاری در سایر مراحل زندگی کودک برجا می گذارد.در دو مقاله اتی این موضوع مورد بحث قرار گرفته است

افسردگی کودکان

علایم افسردگی کودکان و درمان آن

چگونه فرزندان خود را وابسته تربیت می کنیم؟

روشهای تربیتی نامناسبی که به وابسته ماندن کودک منجر می شوند.

تاثیر والدین بر شخصیت کودکان(1)

 در این مقاله سعی شده است تا علل بروز احساس عدم امنیت در کودکان مورد بررسی قرار گیرد

قشقرق کودکان

کودکان در سنین مختلف ممکن است برای رسیدن به اهدافشان کج خلقی داشته باشند .در این مقاله علل و راهکارهای مقابله با این رفتار کودک بررسی شده است

چهارده اصل کلی در تربیت کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی-نقص توجه(قسمت اول)

کودکان بیش فعال به دلیل نقصی که دارند نیازمند روشهای تربیتی متفاوتی هستند که اگر مدنظر نباشد می تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد.در این مقاله و چند مقاله دیگر سعی دارم اصول کلی تربیت این کودکان را توضیح دهم.

چگونه نوجوان خود را از خطر دور نگه داریم؟

راههایی برای بهبود رابطه با نوجوان

اشتباهات رایج در تشویق کودکان

توضیحاتی در زمینه روشهای تشویق کودک

اختلال بیش فعالی - کم توجهی

توضیحی مختصر در مورد بیماری رایج دوران کودکی یعنی اختلال بیش فعالی کم توجهی

1 2 صفحه:
همکاران سایت
  • روانپزشک-رواندرمانگر:دکتر محسن حافظی تحصیلات خود را در پزشکی عمومی در سال 1375 و در رشته تخصص اعصاب و روان در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی...
Fatal error: Call to undefined function apache_getenv() in /var/www/vhosts/ravanpezeshkonline.com/httpdocs/APPs/DCMS/DCMSUtils/Statistic/tpro.php on line 32