آیا خودارضایی مضر است؟ در این مقاله فارغ از دیدگاه های دینی و .. به عنوان سایتی عملی از منظر علم به خودارضایی می نگریم.

ده کلیشه راجع به خود ارضایی

خود ارضایی هنوز در جامعه به نوعی گناه یا عملی زشت محسوب می شود. ولی واقعیت این هست که خودارضایی یک قسمت طبیعی در رشد جنسی است حتی اگرافراد در رابطه ای باشند یعنی ممکن است افراد متاهل هم خودارضایی کنند. متخصصان و تحقیقات موافقند که خودارضایی طبیعی است و رفتار سالمی است.

آیا عمل خودارضایی منجر به کوری می شود؟

این کلیشه ها که خودارضایی منجر به کوری، رشد مو در کف دست، یا ناتوانی جنسی در زندگی می شود مدت هاست که بی ارزش شده است. ولی متاسفانه هنوز بین مردم این کلیشه ها رواج دارند.

باور معمول بین زنان این است که خودارضایی منجر به از بین رفتن بکارت آنان می شود. خودارضایی منجر به از بین رفتن بکارت و تضعیف قدرت نمی شود. تا زمانی که با هر وسیله ای دخول انجام نشود، تحریک کلیتوریسی تاثیری بر ازاله بکارت ندارد. این کلیشه ها از احساس گناه مردم نشات می گیرد. این حس گناه باعث می شود که برخی افراد قسم بخورند که دیگر انجام ندهند ولی پس از شروع مجدد چندین برابر انجام می دهند. در واقع احساس گناه منجر به وسواس گونه شدن عمل خودارضایی است. یا وقتی گفته می شود که عمل خودارضایی منجر به ضعف می شود این تصور ایجاد می شود که فقط افراد قوی می توانند آن را کنار بگذارند و این در تشدید این عمل تاثیر می گذارد.

در واقع خودارضایی عمل همگانی است. نود درصد مردان در زندگی شان خودارضایی کرده اند و برخی اعتقاد دارند که ده درصد مابقی هم دروغ می گویند. در زنان هم خیلی معمول شده است و از زمانی که زنان برای خود آزادی بیشتری قائل شده اند این عمل را انجام می دهند.

علم پزشکی نشان داده است که کوری، ناباروری و .. در نتیجه خودارضایی پدید نمی آید. آلت تناسلی مردان هم بد شکل نمی شود. حتی در تحقیقات نشان داده شده است که افرادی که تا چهار بار در یک روز این عمل را انجام می دهند هیچ بیماری مرتبط با خودارضایی وجود ندارد.

خیلی از زنان و مردان متاهل هم خودارضایی می کنند و این اصلا به معنای لذت نبردن از شریک شان نیست بلکه آن ها به تغییراتی در نوع لذت بردنشان نیاز دارند.

اگر افراد بدانند که خیلی ها این کار را انجام می دهند، احساس گناه نخواهند داشت. اگر شما این عمل را انجام می دهید و احساس خوبی دارید اهمیتی به کلیشه ها ندهید زیرا کور نخواهید شد. اگر به عنوان پدر و مادر نگران هستید که متوجه شوید بچه های شما چه زمانی خودارضایی می کنند باید به شما بگویم نگران باشید که نکند انجام ندهند؟

این طبیعی است که کودکان از لمس بدن خود و کنجکاوی نسبت به بدنشان حس لذت داشته باشند و این در دوران بلوغ به شکل خودارضایی در می آید البته خودارضایی در کودکان هم به شکل دیگر و کنجکاوی های جنسی است.

خیلی از متخصصان کلیه و مجاری ادراری اعتقاد دارند که عمل جنسی منظم باعث سلامت پروستات مردان می شود. و این اهمیتی ندارد که لزوما با شریک جنسی انجام شود.

آیا طبیعی است که فرد متاهل خودارضایی کند؟

واقعا دلیلی وجود ندارد که از این کار احساس گناه کنید. این به معنای مشکل در رابطه جنسی شما نیست و اتفاقا برخی تحقیقات نشان می دهند که هر کسی بیشتر خودارضایی می کند، رابطه راضی کننده تری دارد نسبت به بقیه.

خودارضایی یک روش بسیار خوب برای شناخت بدن خودتان است. ممکن است مردی بسیار برانگیخته شود و نتواند برای رابطه جنسی و کل پروسه آن صبر کند و تنها نیاز به لذت سریع داشته باشد بنابراین این اتفاق برای افراد متاهل می افتد.

مردها از این طریق می توانند ارضا شدن خود را کنترل کنند و زنان می توانند با بدن خود بیشتر آشنا شوند تا از رابطه با شریک شان لذت ببرند.

ممکن است برخی تصور کنند وقتی مرد یا زنی در رابطه ای راضی کننده و خوب قرار دارد نیازی به خودارضایی ندارد ولی این صحیح نیست.

شرمندگی از عمل خودارضایی طبیعی است؟

این که همسر شما یا نامزد شما متوجه شود شما خودارضایی می کنید نباید باعث خجالت شما شود. اتفاقا در برخی درمان های اختلالات پیشنهاد می شود که زوج خودارضایی کنند و به یکدیگر بگویند که چگونه لذت می برند و مهم این است که بدون خجالت این کار را کنار شریک تان در مواقع خاصی انجام دهید و ممکن است او هم راضی باشد. برخی زنان لذت کافی از دخول نمی برند بنابراین باید به شریک خود بگویند که او چگونه آن ها را تحریک و ارضا کند و این طبیعی است و نباید باعث خجالت شود زیرا با خجالت لذت را از خود گرفته اید. خیلی از زنان از تحریک کلیتوریس لذت می برند و نمی توانند از دخول لذت ببرند.

چه میزان خودارضایی زیاد است؟

این سوال همیشگی و کلاسیک است. چه مقدار زیاد است؟

افراد در میزان انجام این عمل خیلی متفاوت هستند و خود عمل خودارضایی هیچ ضرری ندارد ولی اگر می خواهید بدانید که عمل شما برای شما مشکل ایجاد کرده یا چه میزان کافی است، به سوالات زیر پاسخ دهید.

سلامت شما چگونه است؟ وقتی عمل خودارضایی را افزایش می دهید چه چیزی در سلامت شما تغییر می کند؟

آیا شما از زندگی خود راضی هستید؟ مثلا از رابطه و سبک زندگی تان؟ آیا شما از خودارضایی در جهت فرار از چیزهایی که آزارتان می دهد استفاده می کنید؟

آیا کلیتوریس یا آلت تناسلی شما درد می کند یا آسیب دیده است؟

آیا مشکلی در ارضا شدن یا زود ارضایی دارید؟

آیا به اندازه ای که شما و شریک تان می خواهید با هم روابط جنسی دارید؟

همان طوری که می بینید در این سوالات درباره میزان خودارضایی صحبت نمی شود بلکه درباره این صحبت می شود که این عمل هم جزئی از زندگی شماست نه جایگزینی برای سکس یا هر چیز دیگری.

اگر خودارضایی راهی برای فرار شما از مشکلات شود یا جایگزین عمل سکس شود وقتی حتی شریک دارید یا جای چیز دیگری را در زندگی شما بگیرد آن موقع شما باید بررسی کنید که مشکل در کجاست؟

   تاریخ ثبت: 1394/10/19     |     تعداد بازدید: 3356 | |
دیدگاه کاربران
همکاران سایت
  • روانپزشک-رواندرمانگر:دکتر محسن حافظی تحصیلات خود را در پزشکی عمومی در سال 1375 و در رشته تخصص اعصاب و روان در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی...
Fatal error: Call to undefined function apache_getenv() in /var/www/vhosts/ravanpezeshkonline.com/httpdocs/APPs/DCMS/DCMSUtils/Statistic/tpro.php on line 32